Therese Lilja

Här får du följa mig och mitt liv som frisör och mamma till två flickor. Älskar det vackra i livet. Inredning, blommor, bubbel en söndag. Livet ska levas idag. Hoppas du ska trivas!

Godaste helgpastan

Allmänt, Familjen, Recept Permalink0
Hej fina!

Barnen vilar framför en film och jag ska hoppa in i duschen. Vart full fart här på förmiddagen. Tog en promenad efter frukost, va skönare ute än det såg ut faktiskt. Sedan va vi med tjejerna på dans, åkte direkt efter det och hämtade ut en bok jag beställt på stan, lämnade Daniel hos Anton och så hem och fixa lunch. 

Nu ska vi strax fara till Leos lekland med Jessica. Och ikväll blir det middag hemma hos pappa. Var ni ingen lördagsmiddagen planerad än tycker jag ni ska testa denna. Så god och tjejerna älskar den. 

(null)

Spagetti med gorgonzola

Spagetti
2 åkt bacon
3 dl grädde
1 liten purjolök
1 köttbuljong
En skvätt soja 
150 gram gorgonzola
Lite salt & peppar

Gör såhär:

Koka pasta.  
Strimla bacon och purjolök och fräs i ganska het panna. 
Smula ner gorgonzola och låt smälta. 
Häll på grädde och ha i en köttbuljongtärning.
Låt det koka ihop ca 10 minuter. 
Smaka av med salt, peppar & lite soja. 
Blanda såsen med pastan och servera genast. 

Ha en fortsatt bra lördag. 
Kram
Therese
Till top