Therese Lilja

Här får du följa mig och mitt liv som frisör och mamma till två flickor. Älskar det vackra i livet. Inredning, blommor, bubbel en söndag. Livet ska levas idag. Hoppas du ska trivas!

Olivias favorit, gulasch

Allmänt, Livet, Vardag Permalink0
Hej min vän!

Äntligen har vi fått värmen fixad här hemma idag. Ska förvisso bli rätt så varmt resten av veckan men blir kylslaget ändå. 

(null)
Gulaschsoppa, gillar ni? Barnen älskar det, framförallt Olivia.  

Gulaschsoppa med köttfärs

400 gram nöttfärs
1 burk krossade tomater
5 dl vatten
2 morötter
1 röd paprika
4 potatisar
Vitlöksolja
1 köttbuljongtärning
1 tsk paprikapulver
2 tsk spiskummin
Salt och peppar
2 msk soja
Lite cayennepeppar

Skala och tärna potatis, morot och paprika.  Stek köttfärsen och lägg åt sidan. Fräs rotfrukterna i en stor kastrull. Blanda i alla kryddor och färsen. Häll på vatten och krossade tomater.  Låt det puttra till rotfrukterna mjuknat. Smaka av med salt och peppar. Servera med Creme fraich och något gott bröd. 

Så gott och perfekt mat på hösten. Går rätt snabbt att slänga ihop och servera med något gott bröd till.  Jag har hittat receptet härmen utesluter lök då jag inte kan äta det. 

Nu ska vi titta på ett avsnitt av en serie innan vi ska sova. Bästa sättet att avsluta dagen på. 

Stor kram
Therese 


Till top