Therese Lilja

Här får du följa mig och mitt liv som frisör och mamma till två flickor. Älskar det vackra i livet. Inredning, blommor, bubbel en söndag. Livet ska levas idag. Hoppas du ska trivas!

Vinbärskaka

Allmänt, Baka, Familjen, Flickorna, Livet, Recept Permalink0
Hej fina du!
 
Hoppas du mår bra. Jag mår bra, kännt mig lite trött några dagar. Som att det är något virus som ligger och lurar, ont i halsen ena dagen, ont i kroppen andra sedan inget den tredje. Och så håller det på. Lite frustrerande.
 
Slutade tidigt idag. Olivia har med sin kompis Alicia hem. De leker så fint, alldeles nyss va det barbie nu tror jag de gått över till mamma, pappa barn. Är så glad att barnen har så fina vänner där vi bor. Är värt så mycket.
 
Har precis slängt ihop en kaka jag ska ta med till salongen. Testade ett nytt recept, den blev så god. Man vet aldrig då jag bakar glutenfritt men utgår oftast ifrån recept med vanligt mjöl. Doftar ljuvligt i alla fall man baka. 
 
Här kommer receptet!

(null)

Vinbärskaka med havreströssel
 
225 gram rumsvarmt smör
6 dl glutenfri mjölmix
2 dl socker
4 tsk bakpulver
1 uppvispat ägg
 
2 dl röda vinbär
lite socker
 
Havreströssel:
125 gram smält smör
2 dl socker
4 dl havregryn
2 tsk vaniljsocker
 
 
Blanda ihop smeten och tryck ut i en liten långpanna.
Strö över vinbären som du blandat med lite socker.
Smält smöret till strösslet. Häll i resten av ingridienserna och blanda. 
Bred ut över hela kakan.
Grädda i 220 grader i ca 20-30 minuter.
 
Nu ska jag duka fram middag till tjejerna. 
Stor kram
Therese

Till top