Therese Lilja

Här får du följa mig och mitt liv som frisör och mamma till två flickor. Älskar det vackra i livet. Inredning, blommor, bubbel en söndag. Livet ska levas idag. Hoppas du ska trivas!

Supershoot

Allmänt, Hälsa, Recept, Vardag Permalink0
God kväll fina!

Hoppa du mår bra. Flickorna har just somnat och vi sitter och tittar på tv. Ska strax ner i tvättstugan och hänga tvätt. Har kört 3 maskiner med lakan idag. Brukar bädda rent varje vecka så det blir en del lakan att tvätta. 

(null)

(null)

I helgen gjorde jag en ny sats av min supershoot. Tar en varje dag höst-vår. Börjar jag känna mig förkyld tar jag två. 

Min supershoot 
200 gram grovt riven ingefära
2 pressade citroner
1/2 dl honung
1 tsk gurkmeja 
1 liter vatten

Häll upp 1 liter vatten i en stor kastrull. 
Häll i den rivna ingefäran och låt sjuda 20 minuter. Sila av och låt svalna. 
Tillsätt citron, honung och gurkmeja. 
Blanda och häll upp på flaska med tätslutande kork. 

Denna gång använde jag en citron och en apelsin. Blev supergott så det kommer jag nog göra igen. 

Nu ska jag fixa lite sedan blir det  avsnitt ett på säsong två av Vår tid är nu.  

Kram och va rädd om dig. 
Therese 🖤



Till top